DocuScan EZD
Skanowanie dokumentów do EZD RP
EZD RP
System EZD RP jest to system teleinformatyczny do elektronicznego zarządzania dokumentacją umożliwiający wykonywanie w nim czynności kancelaryjnych, dokumentowanie przebiegu załatwiania spraw oraz gromadzenie i tworzenie dokumentów elektronicznych. EZD RP jest projektem rządowym i oferowanym bezpłatnie dla polskiej administracji. Zgodnie z zapowiedziami od 1 stycznia 2026 roku, wszystkie urzędy i jednostki podległe będą zobligowane do wprowadzenia systemu EZD.
Opis integracji
System DocuProfessional to modułowym systemem zarządzania wydrukiem, kopią oraz przepływem prac skanowania. System oferuje zarządzanie użytkownikami, urządzeniami oraz uprawnieniami i dostępem do poszczególnych funkcji. Dzięki centralnemu zarządzaniu z poziomu panelu administracyjnego klient ma pełen wgląd w całe środowisko wydruku oraz skanowania. Daje to pełne bezpieczeństwo oraz redukcję kosztów wydruku i optymalizację przepływu wydruku, kopii oraz skanowania.
System składa się z następujących modułów: autoryzacja, wydruk podążający, raportowanie, skanowanie, OCR, kody kreskowe, EZD RP.
Jednym z modułów jest DocuScan EZD, który pozwala na skanowanie dokumentów bezpośrednio do systemu EZD RP firmy NASK.
Skanowanie odbywa bezpośrednio z urządzeń wielofunkcyjnych bądź skanerów. Cała obsługa wykonywana jest na panelu urządzenia a dokumenty są automatycznie zapisane we właściwych miejscach systemu EZD RP.
Aplikacja DocuScan EZD RP na urządzeniu wielofunkcyjnym (przykład Xerox B415)
Rodzaje przepływu skanowania:
Istnieje możliwość ustawienia następujących przepływów skanowania do systemu EZD RP:
Kancelaria – pozwala na skanowanie przesyłki wpływającej przez Kancelarię/Sekretariat przy użyciu kodu kreskowego. Kod kreskowy jest generowany przez pracownika w systemie EZD RP: Kancelaria -> Rejestracja korespondencji. Po wygenerowaniu kodu i naklejeniu go na przesyłkę (lub załączeniu jako stronę przewodnią) wystarczy zeskanować przesyłkę aby trafiła do zawartości przesyłki w trakcie rejestracji (Kancelaria -> W trakcie rejestracji).
Dodaj nowe pismo – pozwala na dodanie pisma do zalogowanego użytkownika. Pismo znajdzie się w Biurko -> W toku -> Pisma. Dodatkowe ustawienia pozwalają na skonfigurowanie domyślnego tytułu (wartość można zmienić przed skanowaniem) oraz czy pismo powinno być zarejestrowane w RPW.
Dodaj do pisma – pozwala na wyszukanie pisma po numerze RPW i dodanie do niego skanu.
Dodaj do sprawy – pozawala na wyszukanie sprawy po znaku sprawy i dodanie skanu jako nowe pismo bezpośrednio do sprawy. Dodatkowe ustawienie pozwala na skonfigurowanie domyślnego tytułu.
Dodatkową funkcjonalnością do system jest możliwość OCR-owania dokumentów do formatów: Word, Excel, PowerPoint, pdf przeszukiwalny, txt, csv.
Moduł oferuje również szablon EZD Folder pozwalający na odczytywanie zeskanowanych przesyłek wpływających z dowolnych urządzeń skanujących z funkcją skanowania do zasobu sieciowego. Funkcja ta pozwala na skanowanie do EZD RP przez kody kreskowe (Kancelaria).
Panel urządzenia skanującego – szablony skanowania aplikacji DocuScan EZD (przykład Xerox B415)
System posiada następujące funkcjonalności:
- proste i wydajne skanowanie bezpośrednio do systemu EZD RP
- możliwość ustawienia różnych przepływów skanowania do EZD RP
- centralne zarządzanie szablonami skanowania do EZD RP z pozycji jednego panelu administracyjnego
- możliwość podłączenia urządzeń skanujących z oddziałów do centrali
- użytkownik po zalogowaniu ma dostęp do swoich szablonów skanowania
- skanowanie z funkcją budowanie pracy (dokumenty z podajnika i szyby mogą być łączone do jednego pliku)
- możliwość naniesienia stempla na zeskanowany dokument (kto skanował, data i godzina, numer RPW, numer spraw, itp.)
- możliwość OCR-owania dokumentów i zapis do formatów: Word, Excel, … bezpośrednio do EZD RP
- łatwa administracja przepływem skanowani, która odbywa się przez panel administracyjny
- pełna rejestracja skanowania
- możliwość autoryzacji do urządzenia za pomocą: karty, PIN-u, login i hasło z AD
- integracja użytkowników z AD klienta
- powiązanie użytkowników systemu z użytkownikami systemu EZD RP
- łatwa konfiguracja systemu w środowisku klienta
- status urządzeń podłączonych do systemu
- zarządzanie uprawnieniami do szablonów
- nadawanie uprawnień do zmiany parametrów skanowania na urządzeniu dla użytkowników
Panel administracyjny DocuProfessional
Konfiguracja szablonów skanowania
Zarządzanie urządzeniami
Urządzenia Xerox, Avision oraz Epson są kompatybilne z DocuScan EZD, które pozwalają na lepsze zarządzanie skanowanie pod system EZD RP.
Lista urządzeń kompatybilna z modułem:
XEROX A4:
Versalink: B415, C415, B405, C405, B605, B615, C505, C605
WorkCentre 3655, 6655
XEROX A3:
Versalink B70XX/C70XX; B71XX/C71XX
Altalink B80XX / C80XX / B81XX / C81XX
WorkCentre 7220/25; 58xx, 59xx; 78xx, 79xx
Skaner A4 Avision AN335EZD
EPSON A4:
WORKFORCE ENTERPRISE AM-C550
WORKFORCE ENTERPRISE AM-C400
WORKFORCE PRO WF-M5799DWF
WORKFORCE PRO WF-C579RDWF
WORKFORCE PRO WF-M5899DWF
WORKFORCE PRO EM-C800RDWF
EPSON A3:
WORKFORCE PRO WF-C879RDWF
WORKFORCE PRO WF-C878RDWF
WORKFORCE ENTERPRISE WF-C20750 D4TW
WORKFORCE ENTERPRISE WF-C21000 D4TW
WORKFORCE ENTERPRISE AM-C5000
WORKFORCE ENTERPRISE AM-C4000
WORKFORCE ENTERPRISE WF-M21000 D4TW 220
WORKFORCE ENTERPRISE AM-C6000
Skaner Epson DS-800WN
Skaner Epson DS-900WN
Chcesz uzyskać więcej informacji to skontaktuj się z nami:
email: biuro@docupartner.pl
tel: 661 484 534